2013. május 20., hétfő

580. Fonaltartó szívecske / Herz-Garnhalter

Szerettem volna egy kedves ismerősömnek ajándékozni néhány fonalat. Színenként csak pár szálat, kipróbálásra. Viszont néhány szálat csak úgy a kezébe nyomni... snassz :) Nézelődtem a neten, és megszületett az ötlet: készítettem egy fonaltartó szívecskét :)
Ich wollte an einer lieben Bekannterin einige Garne schenken, nur ein paar Faden, um sie die ausprobieren kann. Aber einige Faden nur einfach in Ihrem Hand drücken... armlich :) Ich habe am Internet nachgeschaut, und die Idee gekommen: ich habe ein Herz als Garnhalter gefertigt.


Bízva abban, hogy más is jó ötletnek fogja tartani :), dokumentáltam az elkészítését :)
Ich habe gehofft, daß diese Idee an jemandem noch gefallen wird :), habe ich dokumentiert, wie ich es gemacht habe :)

Kihímeztem a mintát - fonal és anyag is BarbaralCreations - az anyagra rajzolt szív közepére.
Ich habe das Muster in die Mitte des auf den Material gezeichneten Herzes gestickt. Material und Garn: BarbaralCreations.

Ezt a szív sablont használtam, tetszés szerinti méretre nagyítható.
Ich habe diese Herz-Schablone benutzt, man kann auf den gewünscheten Maß vergrößern.

A mintát én rajzolgattam, önmagában szív alakú, bár ez ebben a feldolgozásban annyira nem jön ki.
Das Muster habe ich gezeichnet, es ist selbst herzformig, obwohl es man in diesem Verwendungsform nicht gut sehen kann.


A sablonnal kiszabtam kartonból is egy szívet, és kivágtam a hátlapot filcből.
Mit gleicher Schablone habe ich vom Kartonpapier ein Herz ausgeschnitten, und das Deckblatt vom Filz.

Annak érdekében, hogy a három réteg ne mozduljon el összevarráskor, egy egy ragasztócsíkkal rögzítettem a kartont az előlaphoz, majd a hátlapot a kartonhoz.
Im Interesse, daß die 3 Lagen sich nicht bewegen können, habe ich mit einem Klebebandstück das Kartonherz zum gestickten Muster, und das Deckblatt zum Kartonherz geklebt.

A kartonszív mentén összevarrtam a három réteget. A hátlap nem gyönyörű, de vállalható :)
Am Rande des Kartonherzes habe ich die drei Lagen zusammengenäht. Das Deckblatt ist nicht wunderschön, aber akzeptabel :)

Cikk-cakk-ollóval körbevágtam a szívet.
Mit Zik-zak-Schere habe ich es ausgeschnitten.

Egyenletes távolságokban lyukasztottam, és szegecseltem.
Gleiche Entfernungen genommen habe ich es mit Hohlnieten genietet.

Így néz ki elölről és hátulról.
So saß es von vorne und von hinten aus.

Belefűztem a fonalakat, és kész! Az ötlet szabadon kopizható :) 
Ich habe die Garne eingefedelt, und fertig! Die Idee ist frei verwendbar :)


Napsugaras, szép hetet kívánok mindannyiunknak! :)
Ich wünsche uns sonnige, schöne Woche! :)

18 megjegyzés:

  1. Ötletes! Én régen egy ilyet készítettem: http://anemetne.blogspot.hu/search/label/fonaltart%C3%B3

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett!!! Biztos örömet szerzel vele!

    VálaszTörlés
  3. Hogy miket találsz Te ki?:) nagyon ötletes!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes... Hogy miket nem találsz ki....Ildikó gratulálok!

    VálaszTörlés
  5. Milyen ötletes! :o) Köszi a tutót!!!

    VálaszTörlés
  6. Wunderschön! Das ist wieder eine tolle Idee von dir.
    Liebe Grüße
    Andrea

    VálaszTörlés
  7. Nagyon nagy ötlet! Köszönöm az újabb inspirációt!

    VálaszTörlés
  8. Such a lovely work! I really love it in every details!
    Well done

    VálaszTörlés
  9. Olyan ötletes, köszönöm, hogy az elkészítést is feltetted:)

    VálaszTörlés
  10. Szuper lett! Tök jó, hogy kifogyhatatlan vagy az ötletekből:)

    VálaszTörlés
  11. Köszönjük a mintát és a leírást is! Mindig nagyon klassz ötleteket hozol nekünk :)

    VálaszTörlés
  12. Szuper ötlet ez a szívecske és köszi a leírásért!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon tetszik az ötlet és külön köszönet a leírásért is. Biztos, hogy én is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm az ötletet! Nagyon kedves ajándék! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!