2011. szeptember 3., szombat

161. Hajóskanzen

Ti tudjátok, hogy van Magyarországon egy hajóskanzen? Bevallom, én csak pár napja hallottam erről egy riportot a rádióban. A mai napot arra szántuk, hogy felkeressük ezt a múzeumot. Nem bántuk meg!
A hajóskanzen Neszmélyen található, egy Duna-ágban.
Néhány épület képe, ami megragadott a településen:
Ennek a háznak már csak néhány fala áll...
... az ezt díszítő lonc miatt fényképeztem le
Ez a kis templom és kőfala is nagyon megtetszett
skanzenben ma két teljesen felújított gőzhajót, a Neszmély és a Zoltán nevű lapátkerekes gőzösöket lehetett megnézni. Szabadon lehet kóborolni a fedélzeten mindenfelé.
A Neszmély az utolsó magyar gyártmányú gőzhajó, 1957-ben készült el.
Turistaszállásként is működnek a kabinok
A kapitányi kabin múzeum
Megnéztük a gépházat is
A Zoltán viszont nagyon régi hajó, 1869-ben épült, a "gyomrában" kiállítás található
1867-es hajózási menetrend
Egy darabig üldögéltem a fedélzeten, nagyon szép a kilátás
Felújításra várva
Még a Vöcsök is csak kívülről csodálható
Sajnos ott létünk ideje alatt nem ért vissza a harmadik látogatható hajó, a Lajta - pedig mára várták. Ez egy 140 éves folyami felderítő hadihajó, jó lett volna azt is megnézni.
Egyébként a skanzen kiváló kirándulóhely. Van játszótér, szépen tisztán tartott az egész terület, van büfé is: nagyon finom sült halat és házi rétest ebédeltünk :)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik. Főleg, hogy sok évvel ezelőtt még Cseri Kálmán lkp. vezetésével voltam Neszmélyen ifis csendeshéten. Így hát vannak emlékek onnan. De erről a skanzenről nem tudtam. De már nagyon szimpatikus az is, hogy turistaszállóként működik az egyik hajó. Lehet, hogy talán jövőre odamegyünk a fiammal?! :)))

    VálaszTörlés
  2. Van web-oldaluk, belinkeltem a "skanzen" szóhoz :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!