2011. március 5., szombat

45. Helyzetjelentés - március

Még mindig gyűjtöm a fonalvégeket :)
Fényképeztem is március elsején, de csak most jutottam oda, hogy feltegyem. Bár valószínű, hogy rajtam kívül senkit sem érdekel. Ami persze engem abszolút nem zavar  :-D
Más: ma beszéltem egy kedves ismerősömmel, és eszembe juttatott egy történetet. Biztos nem véletlenül, mert nagyon jól esett a lelkemnek. Hátha másnak is jól esik:

Kínában egy vízhordónak volt két nagy cserépedénye. Annak a botnak egy-egy végén lógtak, amit a nyakában hordott. Az egyik edényen volt egy repedés, míg a másik tökéletes volt, és mindig egy teljes adag vizet szállított. A pataktól a házig tartó hosszú séta végén a megrepedt edény már csak félig volt vízzel. Két teljes évig ez így ment. A vízhordó minden nap csak másfél edény vizet szállított vissza a házba. Természetesen a tökéletes edény büszke volt a teljesítményére, hisz tökéletesen csinálta. A szegény törött cserép szégyellte a tökéletlenségét, és nyomorultnak érezte magát, hogy csak félannyit tudott teljesíteni... A két év keserűség után, egyik nap megszólította a vízhordót a pataknál:
- Szégyellem magam, mert a víz szivárog egész úton hazafelé.
A vízhordó így válaszolt a cserépnek:
- Észrevetted, hogy a virágok az ösvényen csak a te oldaladon teremnek, s nem a másik cserép oldalán? Ez azért van így, mert én mindig is tudtam a hibádról, és virágmagot szórtam az ösvénynek ennek az oldalára. Minden nap te locsoltad őket, amíg visszasétáltunk a házhoz. Két éve szedem ezeket a gyönyörű virágokat, hogy az asztalt díszítsem velük. Ha nem lennél olyan amilyen vagy, akkor ez a gyönyörűség nem ragyogná be otthonomat.

Tanulság: Mindannyiunknak megvan a saját különleges hibája. Mi mindannyian törött cserépedények vagyunk. De ezek a törések és hibák, amik mindannyiunkban megvannak, teszik az életünket olyan nagyon érdekessé és értékessé. Azért, mert Gazdánk tud róla, és az Ő kezében hibáink is értékké válhatnak. Próbáljunk tehát mindenkit elfogadni olyannak, amilyen, s a jót meglátni másokban és magunkban is.

A legjobbakat kívánom az összes törött cserép barátomnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!